אמנון רז-קרקוצקין

פרופ׳ אמנון רז-קרקוצקין

תפקיד: מרצה וחבר בוועדה האקדמית של התוכנית

אמנון (נונו) רזקרקוצקין הוא פרופסור להיסטוריה יהודית ומרצה במחלקה להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת בןגוריון בנגב. כמו כן הוא עמית מחקר בכיר במכון ון ליר בירושלים ועומד בראש תחום "תרבות ומחשבה יהודית" במכון. בעל תואר שני מהאוניברסיטה העברית בירושלים ותואר דוקטור מהמכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדע והרעיונות באוניברסיטת תל אביב.

פרופ' רזקרקוצקין היה עמית מחקר במכון ללימודים מתקדמים בברלין ועד היום הוא חבר בוועדת ההיגוי של פרויקט הבוחן היבטים היסטוריים, פוליטיים ותרבותיים ביחסים של אירופה והמזרח התיכון. הוא עמית מחקר במכון ללימודים יהודיים מתקדמים בפילדלפיה ופרופסור אורח באוניברסיטת פנסילבניה. מכהן בוועדת ההיגוי של תוכנית מחקר המתנהלת בפורום ללימודים ביןאזוריים בברלין בשיתוף האקדמיה למדעים של ברליןברנדנבורג וקרן טיסן.

מחקריו של פרופ' רזקרקוצקין מתמקדים בשני תחומים עיקריים שלעיתים משתלבים זה בזה: יחסי יהדותנצרות, תולדות הדפוס והצנזורה וראשיתה של המודרניות מנקודת מבט יהודית; והתודעה ההיסטורית הציונית על היבטיה והשלכותיה. ספרו הצנזור, העורך והטקסט (2005) זכה בפרס זלמן שז"ר לתולדות ישראל לשנת תשס"ו.