רות

פרופ׳ רות הכהן-פינצ׳ובר

תפקיד: מרצה

רות הכהןפינצ'ובר היא פרופסור מן המניין וראשת הקתדרה על שם ארתור רובינשטיין למוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים. ניהלה את תוכנית הדוקטורנטים המצטיינים ואת בית הספר לאמנויות של האוניברסיטה, ועד לאחרונה שימשה בתפקיד מנהלת  תוכנית עמיתי מרטין בובר במדעי הרוח והחברה.

פרופ' הכהןפינצ׳ובר חוקרת את הדרכים שבהן המוסיקה מעצבת ומהדהדת במרחבים דתיים, חברתיים ופוליטיים ומשמשת מקור לקונפליקט ובידול חברתי ודתי, כמו גם מדיום של פיוס, חמלה והזדהותהיא שואלת על מרחבי המשמעות של המוסיקה, על צורות התודעה האופייניות לה בזיקה ובהשוואה לאמנויות אחרות ובהקשרים היסטוריים ותרבותיים משתנים בשילוב עם מחקר בתולדות הרעיונות ובמושגים פילוסופיים רלוונטיים

פרופ' הכהןפינצ'ובר פרסמה בין השאר את הספר The Music Libel Against the Jews (2011), שזכה בפרס קינקלדיי מטעם האגודה האמריקנית למוסיקולוגיה ובפרס פולונסקי, ולאחרונה ראה אור בהוצאת ון ליר והקיבוץ המאוחד הספר להלחין כוח, לשיר חירות: קשרים גלויים וסמויים בין מוזיקה ופוליטיקה במערב, שכתבה עם ירון אזרחי. היא הייתה מרצה אורחת במכונים ללימודים מתקדמים בברלין ובפרינסטון ובאוניברסיטאות בעולם. הכהןפינצ'ובר היא עמיתת כבוד של האגודה האמריקנית למוסיקולוגיה.

לאתר אישי